Op donderdagavond vertrok ik in mijn eentje naar circuit Assen voor de finale races. Op de vrijdag had ik nog wat trainingen en zaterdag 1 kwalificatie en 2 races. Niet ideaal om in mijn eentje een trainingsdag doen, maar ik kreeg gelukkig de boel opgebouwd en vrijdagochtend kon het van start. Al snel merkte ik dat ondanks aanpassingen aan de motor, deze nog steeds onstabiel voelde zoals in Zolder. Ook had ik met het uitkomen van de bochten zoals de Strubben het gevoel dat er iets niet klopte. Het rijden zelf ging erg goed en ik probeerde me te focussen op wat rempunten die ik wilde verleggen zoals in de Haarbocht. Gedurende de dag probeerde ik ook telkens wat met de setting. Uiteindelijk kwam ik einde van de dag tot de conclusie dat de achterveer toch gewisseld moest worden. En tja… in je uppie valt dat niet mee met de R1. Gelukkig kwam Stefan me te hulp in de avond en kon Dion van HK de veer wisselen. Bedankt mannen!
Op de zaterdagochtend waren de jongens van het team er gelukkig weer bij en kon ik me weer richten op het rijden zelf. De eerste kwalificatie ging ik de baan op maar kwam al snel in een hele grote en vooral drukke groep te rijden. We hadden maar 1 kwalificatie dus ik besloot de pitstraat door te rijden om zo op een betere plek op de baan te belanden. Echter kwam ik daarna wel iedere ronde iemand tegen die ik moest inhalen, dus een goede rondetijd viel niet mee. Gelukkig in de laatste ronde had ik wat vrij baan en ondanks dat ik me wat verremde een mooie 7e startplek.
Eenmaal op de grid aangekomen gingen al snel de lichten uit en weg was ik! Ik had echt een mega start en ging als 3e richting Haarbocht. Helaas ging ik niet snel genoeg naar rechts en daar duwde Toine hem ertussen. Die eerste ronde hield ik die 4e plek vast en probeerde te volgen. Echter werd ik al snel door Bas ingehaald en na een klein foutje van mij zelf kwamen even later ook Yme jan en Alexander voorbij. Dat was niet de bedoeling?! Ik gaf alles en kon Bas weer terug inhalen. Alexander en Yme Jan zaten dicht bij elkaar en ik kon er weer naartoe rijden. Helaas was de race te kort en kwam ik er niet meer voorbij. Ik finishte als 7e de race.
De 2e race was ik vastbesloten… ik wilde opnieuw goed starten en dan vooral vasthouden!! De lichten gingen uit en ik ging er vandoor en tot mijn schrik ging ik als 3e de eerste bocht in. Ik zat pal achter Cliff en Danny en Nigel zat zelfs nog achter me. Owjee… dat was helemaal een mega start, en nu echt vast zien te houden!?!! Die eerste ronde ging ik meteen voor het maximale. Ik moest zo snel mogelijk afstand krijgen tot de rest van het veld! In die ronde bij de Stekkenwal kwam Nigel me voorbij… maar daarna werd het rustig? Ik probeerde ronde na ronde goed te rijden en ik reed inderdaad netjes mijn PR tijden van lage 44-ers. Op het pitbord zag ik echter wel dat de afstand achter mij kleiner werd. Dat moest Renzo wel zijn?! Ik versnelde nog wat en de laatste rondes was het erg spannend… maar ik ging (mede dankzij een remfoutje van Renzo) toch als 4e de streep over!!! Een geweldig mooi resultaat als afsluiter!!!
Graag wil ik het team en alle sponsoren klein en groot bedanken voor hun bijdrage. Zonder jullie is het niet mogelijk!
Voor volgend jaar zijn er weer mooie plannen in het NL kampioenschap en in de World Endurance. Hier wordt momenteel hard aan gewerkt om ze daadwerkelijk te realiseren.